Bied burgers en bedrijven een loket voor al hun vergunningen. En stroomlijn de dienstverlening binnen jouw organisatie.
Met het Decentraal loket vragen inwoners en ondernemers precies aan wat nodig is. Bijvoorbeeld voor een collecte-, evenement- of horecavergunning. Het Decentraal loket stuurt de aanvragen en meldingen direct en volledig digitaal naar het VTH-, zaaksysteem of DMS.
Biedt integrale dienstverlening aan. Dus niet alleen voor de omgevingswet, maar ook voor subsidies, evenementen, horeca, APV, water, natuur in een loket.
Het Decentraal Loket toont je alle landelijke en lokale regelgeving. Je ziet snel welke verplichtingen binnen jouw gemeente gelden. Juristen houden dit altijd up-to-date.
Het Decentraal Loket geeft automatisch antwoord op basis van een locatie op de kaart. Als een initiatiefnemer een privéfeest wil organiseren op een openbaar veld, vraagt de vergunningcheck: ‘Vindt het plaats op gemeentelijke grond?’. Door de ingetekende contour te confronteren met de digitale kaart van de gemeentelijke gronden, wordt het antwoord automatisch ingevuld. De initiatiefnemer kan dit terugzien en controleren op de kaart.
Het invoeren van persoonlijke gegevens gebeurt natuurlijk veilig. Wij ondersteunen DigiD en E-herkenning bij het indienen van de aanvragen, maar bieden ook de mogelijkheid dit via een eigen beveiligd account te doen.
Bij de inrichting van het Decentrale loket kunnen we direct de koppeling leggen met de VTH-software van bijvoorbeeld Visma/Roxit. Maar ook het afleveren van de digitale aanvraag bij jullie zaaksysteem of DMS is geen enkel probleem! Door de digitale formulieren sluiten de aanvragen beter aan op de gegevensstructuur van het zaakafhandelsysteem.
De gegevens in het decentrale loket worden – net als de gegevens in het DSO – opgesteld in STTR-formaat in de STTR Builder. Met één en dezelfde tool kun je alle vergunningaanvragen digitaliseren!
Het Decentraal Loket slaat de data afzonderlijk van de werkprocessen en de applicatie op. Alleen de gegevens die nodig zijn worden opgeslagen. We bevragen data dus altijd bij de bron, in plaats van ze veelvuldig te kopiëren en op te slaan.
Het Decentraal Loket is een directe manier om als overheid eenvoudig een hoogwaardig loket aan te bieden aan burgers en initiatiefnemers. Zonder afhankelijk te zijn van landelijke voorzieningen. Naast een bredere juridische scope biedt het loket een verdieping van de dienstverlening met uitgebreidere functionaliteit. Bovendien zijn wij ISO 27001-gecertificeerd en wij werken met de GIBIT-voorwaarden.
Je kunt formulieren uitwisselen met andere organisaties. Want alle formulieren worden gemaakt in hetzelfde STTR-formaat.
Voeg werkingsgebieden toe, zodat vragen al op basis van beschikbare geografie beantwoord worden voor de aanvrager.
De vergunningchecker is gebruiksvriendelijk en werkt met een interactieve vragenboomstructuur. Onnodige vragen verdwijnen automatisch uit beeld.
Je hebt de mogelijkheid om automatisch zaken aan te maken. Digitale bijlagen worden automatisch verwerkt.
Het loket met de vergunningchecker en de aanvraagvoorziening kan geïntegreerd worden op de eigen website! Zo weten inwoners het makkelijk te vinden en ben je zelf de afzender van het portaal.
En stroomlijn je processen. Als straks het DSO-loket een feit is, biedt het Decentraal Loket een meerwaarde voor organisaties die een bredere, betere e-dienstverlening voorzien. Maar ook nu al is deze oplossing een slimme manier om initiatiefnemers op een eenvoudige manier te helpen bij het digitaal checken en indienen van benodigde aanvragen.
Vraag nu een demo aan. Wij nemen snel contact met je op om een afspraak in te plannen.