Bied burgers en bedrijven een loket voor al hun vergunningaanvragen en meldingen. En stroomlijn de dienstverlening binnen jouw organisatie.
Met het Decentraal Loket maak je checks en formulieren zoals je gewend bent, maar dan voor niet-Omgevingswetvergunningen. Zo vergroot je de dienstverlening en verklein je de rompslomp. Inwoners en ondernemers vragen precies aan wat ze nodig hebben. Bijvoorbeeld voor een collecte, evenement of horeca. Het Decentraal Loket stuurt de aanvragen en meldingen direct en volledig digitaal naar het VTH-, zaaksysteem en DMS. Dat bespaart een hoop werk!
Biedt integrale dienstverlening aan. Dus niet alleen voor de Omgevingswet, maar ook voor APV en bijzondere wetten in een loket.
De vergunningchecks en aanvraagformulieren maak je net als voor het DSO in STTR-formaat met de STTR Builder. Met één en dezelfde tool kun je alle vergunningaanvragen en meldingen digitaliseren!
Het Decentraal Loket geeft (waar mogelijk) automatisch antwoord op basis van een locatie op de kaart. Als een initiatiefnemer een privéfeest wil organiseren op een openbaar veld, vraagt de vergunningcheck: ‘Vindt het plaats op gemeentelijke grond?’. Door de ingetekende contour te confronteren met de digitale kaart van de gemeentelijke gronden, wordt het antwoord automatisch ingevuld. De initiatiefnemer kan dit terugzien en controleren op de kaart.
Het invoeren van persoonlijke gegevens gebeurt natuurlijk veilig. Wij ondersteunen DigiD, E-herkenning en eIDAS bij het indienen van de aanvragen, maar bieden ook de mogelijkheid dit via een eigen beveiligd account te doen.
Bij de inrichting van het Decentraal Loket kunnen we direct de koppeling leggen met de VTH-software van bijvoorbeeld Visma/Roxit. Maar ook het afleveren van de digitale aanvraag bij jullie zaaksysteem en DMS is geen enkel probleem! Door de digitale formulieren sluiten de aanvragen beter aan op de gegevensstructuur van het zaakafhandelsysteem.
Wij zijn ISO 27001-gecertificeerd en wij werken met de GIBIT-voorwaarden. De software is DigiToegankelijk en kan door iedereen worden gebruikt. Met het Decentraal Loket ben je voorbereid op de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer.
Initiatiefnemers kunnen via slimme vragenbomen checken welke lokale regels er gelden. Ze dienen aanvragen of meldingen voor activiteiten vervolgens gemakkelijk en compleet in, via slimme formulieren. Je ontvangt een aanvraag of melding als nieuwe zaak in je VTH- of zaaksysteem. Daar kun je direct beginnen met de beoordeling, want de informatie is zo volledig mogelijk. Dit bespaart tijd bij het behandelen en verkort ook de doorlooptijd voor de initiatiefnemer.
Je krijgt voorbeeldformulieren meegeleverd die je alleen maar hoeft aan te passen. Je kunt deze uitwisselen met andere overheden. Want alle formulieren worden gemaakt in hetzelfde STTR-formaat.
Het maken van de vergunningchecks gaat op dezelfde manier als voor het DSO. Je maakt toepasbare regels in het STTR-formaat. In versiebeheer kun je zien welk formulier gepubliceerd is en welke oude of nieuwe versies er zijn. De vergunningcheck toont alleen de vragen die de aanvrager moet invullen. De vragen waar geen antwoord nodig is worden verborgen. Je kunt werkingsgebieden toevoegen. Vragen over een locatie worden dan al ingevuld op basis van de beschikbare geografie.
Na de vergunningcheck een vergunning aanvragen? Dan kan de aanvrager veilig inloggen via tweestapsverificatie. Wij ondersteunen DigiD, eHerkenning en eIDAS. Ook bieden we de mogelijkheid de inlog via een eigen beveiligd account te doen. Voor het beveiligd inloggen werken we samen met Signicat. Signicat levert e-beveiliging voor websites van 200 gemeenten, 10 provincies, 10 waterschappen, ministeries, zorgverzekeraars en pensioenfondsen.
Je maakt het aanvraagformulier door vragen te slepen naar de gewenste plek (drag & drop). In het versiebeheer zie je welke versie van het formulier gepubliceerd is en welke andere versies er zijn. Alleen de benodigde vragen worden getoond aan de aanvrager, de rest wordt verborgen. Handig voor de aanvrager: Het formulier slaat de antwoorden tussentijds op tijdens het invullen. Zo kan de aanvrager verder waar die gebleven was. De aanvrager kan bijlagen toevoegen bij de aanvraag. Bijvoorbeeld foto’s en bouwtekeningen. Na het doen van de aanvraag, krijgt de aanvrager een bevestiging per e-mail.
Het Decentraal Loket wordt geïntegreerd (embedded) in de eigen website! Zo weten inwoners het makkelijk te vinden. Ook het gebruik is makkelijk: het werkt op de computer, tablet en telefoon door een responsive design. Koppeling met het eigen VTH- of zaaksysteem is mogelijk. Inloggen kan veilig via ADFS en Azure AD. In de toekomst voegen we hier aan toe: online betalen en koppeling met landelijke registers.
Stroomlijn je processen. Als straks het DSO-loket een feit is, biedt het Decentraal Loket een meerwaarde voor organisaties die een bredere, betere e-dienstverlening voorzien. Maar ook nu al is deze oplossing een slimme manier om initiatiefnemers op een eenvoudige manier te helpen bij het digitaal checken en indienen van benodigde aanvragen.
Vraag nu een demo aan. Wij nemen snel contact met je op om een afspraak in te plannen.