Decentraal loket

Decentraal loket voor optimale e-dienstverlening aan burgers / initiatiefnemers

Het checken en aanvragen van vergunningen die onder de Omgevingswet vallen, regelt u als overheid straks via het DSO. Maar uw vergunningverleningstaak is breder dan alleen het DSO! Met het decentraal loket doen burgers en initiatiefnemers eenvoudig een uitgebreidere check en/of aanvraag voor de verplichtingen die juist niet onder het DSO vallen. Ook dit faciliteren wij met de STTR Builder!

 

Over het decentraal loket

Al meer dan acht jaar bieden we gemeenten, waterschappen en provincies een loket waarmee zij zelf burgers en initiatiefnemers kunnen voorzien van checks en formulieren, op basis van een geografische ingang.

Dit loket is voor bevoegd gezagen een loket naast het Omgevingsloket en zorgt voor een hoger en breder dienstverleningsniveau aan burgers en initiatiefnemers.

Uitgebreidere functionaliteit loket

Naast een bredere juridische scope biedt het loket een verdieping van de dienstverlening. Denk hierbij aan:

  • Gemeente/omgevingsdienst/waterschap/provincie is zelf de afzender van het portaal.
  • Integrale dienstverlening, dus niet alleen Omgevingsplanvergunningen, maar ook de APV of subsidies.
  • Gebruik van onze ruime database met voorbeelden van andere gemeenten.
  • Gebruik van geografie naast de werkingsgebieden.
  • Betere aansluiting op de gegevensstructuur van het zaakafhandelsysteem.


Een decentraal loket richten wij altijd samen met de klant in, zodat het optimaal aansluit bij de vraag van burgers en initiatiefnemers.

Alle checks en formulieren gemaakt in de STTR-Builder

De gegevens in het decentrale loket worden – net als de gegevens in het DSO – opgesteld in STTR-formaat in de STTR-Builder.

Met één en dezelfde tool kunt u dus al uw vergunningaanvragen digitaliseren!

+ Aansluiten op het VTH- of Zaaksysteem

Bij de inrichting van het decentrale loket leggen we desgewenst direct de koppeling met de VTH-software van bijvoorbeeld Visma/Roxit. Maar ook het afleveren van de digitale aanvraag bij uw zaaksysteem/dms is geen enkel probleem!

+ ISO-certificering

Onze IT organisatie is ISO 27001-gecertificeerd en wij werken met de GIBIT-voorwaarden.

+ DigID en E-herkenning

Het invoeren van persoonlijke gegevens gebeurd natuurlijk veilig. Wij ondersteunen DigID en E-herkenning bij het indienen van de aanvragen, maar bieden ook de mogelijkheid dit via een eigen, beveiligd account te doen.

+ Volgens Common Ground-richtlijnen

Het decentrale loket slaat data los van werkprocessen en de applicatie op. Alleen die gegevens die nodig zijn voor een optimale check/aanvraag voor gebruiker/initiatiefnemer worden opgeslagen.

We bevragen data in principe dus altijd bij de bron, in plaats van ze veelvuldig te kopiëren en op te slaan. Uiteraard zijn de opgeslagen gegevens geborgd en worden ze verwijderd zodra de aanvraag is afgerond.

Ondersteuning nodig?

Het werken met onze STTR-builder is erg eenvoudig, maar mocht u hulp nodig hebben; onze ervaren consultants – juristen en experts in location intelligence – ondersteunen u desgewenst op locatie bij het optimaal inrichten van uw decentrale loket.

Lees meer over onze Omgevingswetondersteuning.

Het decentrale loket is een directe manier om als bevoegd gezag eenvoudig een hoogwaardig loket aan te bieden aan burgers en initiatiefnemers zónder afhankelijk te zijn van landelijke voorzieningen.

Meer weten?

Graag vertellen wij u meer over het decentrale loket of geven we u een demonstratie van de functionaliteit. Bent u daarin geïnteresseerd? 
Neem contact op met Edwin Spijker.

+31 (0)20 - 5711 311 / +31 (0)6 - 5398 5781

Mail mij